torsdag 1 oktober 2015

Med pannlampa på hjälmen

Alltså finns det något sötare och goare än sina sovande barn. Igår när jag gick och tittade till lillgossen innan jag skulle gå och sova så kunde jag inte låta bli att ta ett kort : ).




Han låg med ansiktet tryckt mot kantskyddet och snusade så gott. Man vill liksom bara krypa ner bredvid dem.


Igår kväll gav jag mig ut på en cykelrunda i mörkret. Jag var lite nervös för jag har aldrig "träningscyklat" när det är mörkt ute. Men med pannlampa på hjälmen så gick det ju bra det med. Lite läskigt på vissa ställen bara där det var lite dimmigt för då såg jag knappt något, så lite lägre tempo än i dagsljus blev det.





Det är redan fredag imorgon och jobbveckan är alltså snart slut. Tack och lov så har vi galet roligt på våra lunch- och fikaraster så man får skratt ordentligt för jag är som sagt inne i en riktigt tröttperiod så lite skratt gör alltid gott. Vi säger det att vi behöver då inte gå på någon skrattyoga. Jag undrar ibland vad lillbrorsan ska tro om oss. Imorgon är det sista dagen som jag har honom med mig som praktikant, jag hoppas att han har stått ut med oss : ).

Idag har lilltösen varit på dansträning och äldste grabben har kört hårt. Han sprang först 12 km på idrotten i skolan och sen hade han fotbollsträning. För min del blev det ett kettlebellpass som jag hittade på Pinterest, riktigt bra faktiskt så det kan jag tipsa om. På det körde jag lite extra mage och axlar.


Det märks i händerna när det var ett tag sedan man körde med kettlebell.


Dags att hoppa in i duschen, packa lite, för imorgon drar jag och några kompisar till Stockholm för att springa Tjurruset på lördag och sedan bums i säng.

Ha det så bra!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Å så gulligt. Det finns verkligen inget mer sött eller mysigt. Kram.

    SvaraRadera
  2. Denna veckan har det varit lite väl mycket på jobbet... Jag har varit galet trött varenda kväll och bara längtat till läggdags! Plus att sonen har haft två sena hockeymatcher i veckan...
    Det där med nattning känns igen! Min man får inte göra något med minstingen! Det är jobbigt och tröttsamt ibland

    Wow du är grym! Tjurruset verkar så roligt!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  3. Åh, sötnos! Det är en härlig tid det där. Jag hoppas att det gick bra på Tjurruset och att ni hade det trevligt? :)

    Kram på dig♥

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det gosigt när de sover :-) så himla söta så man smälter.
    Tack för träningstipset. Pinterest är jättebra tycker jag. Finns mycket inspiration att hämta där.
    Kram och hoppas ni överlevde helgen ;-)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!