måndag 19 oktober 2015

Turades om att sitta på hålet

I lördags gick vi upp i skaplig tid, käkade frukost och sedan hoppade v ii bilen och styrde kosan mot Norrköping. Det var så otroligt vackert ute men väldigt dimmigt på många ställen så det var lite smådrygt när man hamnade bakom en segpropp och man inte kunde köra om på grund av att man inte såg något för dimman.






Väl nere i Norrköping så hann vi precis checka in på hotellet innan det var dags för namngivningsceremoni av makens en systers barn. En trevlig tillställning med korvgrillning och gott fika. Det var dock tur att det fanns en lekpark utanför för kidsen ledsnade ganska  snabbt, de kände inga av de andra barnen som var de och de andra barnen var även flera år yngre så var väl inte direkt några lekkamrater.





Efter namngivningen hann vi softa en stund på hotellet och fortsätta att trycka i oss av det godis som vi inte hade tryckt i oss i bilen på vägen ner. Kidsen tog sig ett bad också, det fanns dock ingen plupp för att hålla vattnet kvar så de turades om att sitta på hålet så att inte vattnet skulle rinna ur : ). Och det var inte mitt påhitt, jag sa att de inte kunde bada för att det inte fanns någon plupp och de kom då på den lösningen. Sen var det dags att ta spårvagnen hem till makens systers lägenhet för lite pizzamiddag. Vi har aldrig varit där tidigare så det var skoj att få se hur de bor, de hade en jättemysig lägenhet.

På söndagen blev det förstås en god hotellfrukost innan vi styrde kosan hem. Vi tog ett stopp i Västerås för att käka lite lunch och få lite luft, tycker det är en mysig stad.






Vi hann lagom hem och packa väskan till lillgossens simskola. Igår skulle de lära sig att crawla. Oj, det är svårt att hålla sig för skratt när man sitter och tittar på, de har diverse olika stilar. Men jag skulle se lika rolig ut själv för jag kan inte crawla.

Ikväll blev det lite trampande på motionscykeln för min del. Tittade samtidigt på ett avsnitt av Modus så nu är jag ikapp och sen så tittade jag på Sverige quizen. Känns lite pensionärsvarning att titta på det, men jag erkänner att jag faktiskt tycker att de är bra roliga, Ingvar och Björn.





Men nu har klockan sprungit iväg, bums i säng.

Ha det!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Fullspäckad med mysig helg ni haft. :-) Jag brukar också kolla ifatt på play när jag sitter på motionscykeln, men en annan får kolla på datorn, då vi cyklar i garaget. :-) kramizz å ha en fortsatt skön vecka/Laila

    SvaraRadera
  2. En trevlig helg som gått i ett ;-) ja hotellfrukost är väl inget man tackar nej till...

    Jag kan också
    Ha tv:N på när jag tränar, sällskap och det känns som tiden går fortare när man står
    Där med vikterna ;-)

    Modus är bra! Jag sitter i soffan och väntar på kvällens avsnitt

    Kram
    Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!