fredag 12 september 2014

Gnager i mig

Idag blev det lite fredagsfika igen. Och så himla kul att vi fick med oss äldste grabben också. Men lilltösen fick vi inte med oss, hon följde med en kompis hem. 





Äldste grabben har varit iväg på vandring med skolan, de stack iväg igår och så sov de i tält och kom hem idag. Och jag tycker det är så himla bra gjort av lärarna att hitta på sådana saker.

Annars så blev det lite städning här hemma efter jobb, skola och fika. Sen så, var det äntligen dags för härligt fredagsmys!


Salmiakmandlar, grymt goda :).


Nu sitter jag här i soffan och har det lugnt och skönt men det är något som gnager i mig. Jag vill egentligen inte skriva negativt så här på en fredagkväll men jag känner ändå att det är skönt att få ur mig det. Det är något jag inte gillar och det är när man känner från personer att man duger ibland och ibland är man knappt värd något. Så länge det inte finns någon annan så är man ok, men sen dyker det upp någon annan och då är man inte så viktig längre, men sen kanske någon annan inte finns längre och då duger man plötsligt igen. Man bjuder in till saker men blir aldrig inbjuden själv. Ja sådant gnager lite i mig. Men nu tänker jag inte låta det gnaga i mig längre, nu tänker jag tänka som så att om jag bara duger ibland för någon så behöver jag aldrig duga för den personen. Jag måste lära mig att jag behöver inte vara alla till lags, inte låta någon ta en massa energi från mig.

Så, nu har jag fått ur mig lite, nu känns det bättre ;). Och nu släpper jag de negativa tankarna, nu fokuserar jag på alla fina personer som finns runt om mig. 




Men nu är det snart dags att gå och sova. Imorgon är det äntligen dags för lilltösens kalas, vi kör igång redan kl 10 och jag tror att det kan vara bra att få sova gott innan dess.

Må så gott!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Vilken mysig fredag. Förstår att det gnager, tycker du tänker helt rätt. Duger man inte alltid så kan det kvitta. Sen ä r det inte lika lätt att känna som man tänker.
    Ha en bra kalaslördag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. En sak är säker Jennifer och det är att du duger precis som du är!! Om andra inte kan förstå det är det deras förlust!! Förstår att det kan gnaga men strunta i det. Det är inte värt att slösa energi på.

    Ha en bra helg! Vi ses om några timmar :)

    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Nä det är absolut inte värt att lägga energi på sådana personer men jag kan förstå att den negativa känslan gnager det är så lätt att se det negativa ist för det positiva ibland (jag är
    Sådan ibland) men jag gissar att du har fanatiska vänner runt dig så ge dom din energi :-)
    Det är ok att vara neg för livet är en bergodalbana!

    Ha så kul på kalaset och en fortsatt fin lördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Lägg inte energi på människor som inte tar dig för den du är! Lättare sagt än gjort kanske, men det är inte värt det. Jag har få riktiga vänner, men jag vet att de tar mig precis som jag är. Man ska må bra här i livet!
    Hoppas att kalaset går bra idag och att dottern blir nöjd!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Usch ja, den där känslan är aldrig skön att känna. I möjligaste mån försöker jag skaka av mig såna personer. Kram.

    SvaraRadera
  6. Gnagande tankar måste också få komma ut!! Tror vi alla känner igen den där känslan och den är inte så rolig. Reflektera över varför du känner så och lämna det sedan precis som du skriver!

    Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!