måndag 9 juni 2014

Det hanns liksom inte med

Körigt värre nu. Makens 40-årsfest i helgen blev kanonlyckad. Det var släkt och vänner, tror vi var ca 50 stycken. Vi var lite optimistiska och bestämde oss för att ha festen hemma hos oss och chansade på att vi skulle kunna vara ute. Oj vad vi kollade smhi-appen under veckan, prognosen gick fram och tillbaka och samma dag som festen lovade de regnskurar hela dagen. Jaja, inte mycket att göra något åt tänkte vi, vi har en stor altan och så får väl några vara inne. Men alltså vi hade sådan tur med vädret, det var sol med mörka moln runt om oss, och det kom bara en liten skur. Så det funkade utmärkt att vara ute och så roligt att se alla barnen leka så bra. Ibland allihop tillsammans och ibland var de mer uppdelade. Det blev inte särskilt mycket fotande, det hanns liksom inte med. Men några bilder blev det ändå.



Bra med stor trädgård när det är mycket folk, alla fick plats någonstans och det finns gott om utrymme för kidsen att spela boll och leka lekar :).



Det var väldigt mörka moln runt om oss, men som tur var så gick de vid sidan om.
Och så blev det spindelvisning. Någon hörde talas om våra enorma spindlar som vi har i jordkällaren, så då ville ju såklart flera ner och titta på dem :).


Idag har jag och lillgossen varit hemma. Han är så förkyld och blödde så mycket näsblod imorse att det kändes galet att lämna honom till dagis. Och det var bra för mig att få vara hemma för jag har så ont i bihålorna och har haft lite feber hela dagen. Jag har känt av halsen ett par dagar och igår skulle jag ha kört ett gympass men tyckte jag var så duktig och lät bli och "bara" gick en promenad. Bara det att vi gick 7,5:an i Mellsta som är ett ganska tufft spår och jag har ju svårt att hålla igen, så troligen är det det som ligger bakom att jag mår som jag gör idag. Så nu måste jag hålla pli på mig några dagar. Det känns inte lägligt att vara sjuk nu, det är mycket som ska göras. Student och skolavslutning den här veckan. Köksrenoverings-planering som vi måste sätta rejäl fart med och snart är det dags för syrrans bröllop och det måste fixas kläder mm inför det. Nej, jag måste helt enkelt bli frisk ögonaböj!


Kör ett tänkvärt citat också :).
"Vem av er kan genom oro läggat ill en enda timme till sitt liv?" ~Jesus

Ha det gott!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Ååh jag var nyss förkyld och det är verkligen svårt att hålla sig i skinnet. Hoppas det går över ögonaböj! ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt att det var en lyckad fest och att vädret var med er...
    Nu får du vila och se till att bli frisk så du kan vara med på alla trevligheter:-)
    Jag är som dig, måste röra lite på
    Mig trots sjukdom men lagom takt med promenader är faktiskt rätt skönt då...

    Krya på er båda två
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!