torsdag 12 juni 2014

Det är sång och musik

Pustar ut i soffan med Brasilien-Kroatien på teven. Vi har haft två riktigt bra dagar, men när man inte känner sig helt kry så tar det lite på krafterna. Och så måste jag erkänna att det kan vara lite smått stressigt med två kids i stora folksamlingar. Jag är så galet rädd att tappa bort dem. Det var allt bra skönt när de satt i vagn och jag visste exakt var jag hade dem ;).

Igår tog en av mina systrar studenten, och jag säger som jag brukar, det är sådan härlig stämning på studentdagen. Alla är glada, det är sång och musik och jag minns fortfarande hur roligt jag hade när jag tog studenten. 





Fina, fina syster!




Dessa två är såååå fina tillsammans.








Efter en runda på stan så kom studenten hem och vi fick skåla för henne.
Och jag måste väl säga det att hon hade inte foppisar på sig, de åkte på när hon kem hem ;).




Smörgåstårta och presenter. Brorsan hade gjort en grymt god smörgåstårta och jag och min ena syster som är glutenintolerant fick en glutenfri. Jag tänkte fösrt när jag såg den att den där kommer vi aldrig orka äta upp hela. Men vi lyckades riktigt bra, det var inte mycket kvar när vi var klara :).



Så roligt att träffas alla syskon, det är inte ofta det händer nuförtiden.



Efter firandet av syrran drog vi vidare till nästa studentfirande. Makens brors sambos barn tog även han studenten igår. Där bjöds det på gott grillat så vi behövde inte gå hungriga alls igår.


Och idag så var det skolavslutning. Min lilltös hade sin första skolavslutning. Det var en himlans massa folk på skolgården och det gick ju inte att ta någon plats långt fram med en lillgosse som tycker det är supertråkigt att titta på när några står och sjunger. Så någon skymt av lilltösen under själva sångframträdandet fick jag inte, men vi såg henne när hon tågade in i alla fall. men sedan höll vi oss vid klätternätet så att inte lillgossen skulle lessna ur helt :). 



Idag fick kameran vila nästan helt, men jag fick ett suddigt kort på lilltösen och bästa kompisen när de tågade in på skolgården i alla fall. Och så på lillgossen "in action".


Efter sång blev det samling i klassrummet och presenter och kramar till lärarna. Vi hade sedan ca en timme tills det var dags för grabbens avslutning så vi passade på att gå till affären och köpa glass. Äldste grabben såg jag inte heller skymten av och efteråt när allt var klart hade han inte den minsta lust att snacka med sin mor utan cyklade snabbt hem. Han har blivit så himla stor, kan inte fatta det riktigt.

Nu på kvällen blev det en riktigt trevlig middag på O´Learys med flera av grabbens kompisar och deras familjer. Bowling blev det också, men då gav jag och de små upp och åkte hem och körde lite mys i soffan istället.

Imorgon har vi inget inplanerat, ingen tid att passa och det känns så himla skönt!

Ha det bäst!

Kram Jennifer




2 kommentarer:

  1. Ja nu är det verkligen firardagar :-) vi hade skolavslutning på jobbet igår så nu har jag en massa sommarsånger i huvudet. Imorgon ska jag på studentfirande hos en kompis son :-)
    Sommaren och ledigheten smyger allt närmare :-)
    Ha en fin fredag och helg! Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att ha en student att fira, det är verkligen stämningsfullt och väcker många fina minnen:) Ha det bäst kram från Maria

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!