torsdag 1 november 2012

Bra start

Det känns allt bra gott att vara ledig. Och den här dagen fick verkligen en bra start, vaknade tidigt med småttingarna och hann mysa lite med dem i soffan och sedan stack jag iväg på morgonyoga. Det var länge sedan jag yogade nu, och det kändes riktigt bra i kroppen med ett lugnt och skönt yogapass, och jag går därifrån med ett leende på läpparna och känner lugnet inom mig, ja jag vet, det låter säkert skitfånigt, men då får det göra det.

Citizen gangster, blev det igår. Det var en bra film men den kändes lite deprimerande och jag är inne i en period där jag har svårt att se sådana filmer, jag vill se pigga glada filmer, eller rena actionfilmer som är så overkliga att man inte kan få några "må-dåligt-känslor" av dem.

Nu har maken  och lillgossen åkt iväg på en liten tur och jag tappar upp ett skönt bad till lilltösen.


Lilltösen gillar verkligen att ta ett varmt bad i badkaret.


Vi har inget särskilt inplanerat idag vilket är skönt, vi har en del saker att göra och då är det skönt att kunna göra dem i lugn och ro utan att behöva jäkta runt. 

Jag har fått en låt på hjärnan, de körde den under stretchningen efter spinningen igår, den är riktigt fin, men ändå lite jobbigt när en låt fastnar sådär :).




Önskar er en bra torsdag!

Kram Jennifer

7 kommentarer:

  1. Underbar låt från en underbar film. Älskar dock Lenas sång som är i slutet av filmen. Jag har försökt så många år med yoga, men det är verkligen inte min grej. Jag tycker rörelserna är ganska sköna, men jag fixar inte andningen. Jag andas bara lugnt och stilla vid havet eller efter ett hårt träningspass. Det är min yoga. Men jag avundas dem som har det som sin grej. VIlken underbar start på dagen.

    SvaraRadera
  2. Åh vilken skön start på dagen - lugn och ro. Det är guld värt!

    Inget inplanerat - låter som ni får en bra dag! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter inte alls fånigt, det låter helt underbart! Yoga är något av det allra bästa jag vet. Just love it! Vilken ljuvlig start du fick på din lediga dag!

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Underbar start! Lugn o ro. Love!

    Ha en fortsatt skön dag. Här lyser solen. Det piggar upp!

    Kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Men yoga är skönt och bara att röra på sig är helt underbart!
    Visst är det drygt när man får en låt på huvudet...
    Må BÄst!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Yoga är ju jätteskönt! Och jag har också svårt att se filmer som drar ner mig, jag blir så påverkad. Ett varmt bad skulle jag inte tacka nej till idag... Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag är en nyfrälst yogatjej och längtar efter varje pass :-) Var iväg igår kväll och vaknade utvilad och glad.
    Gabriellas sång är en av mina favoritlåtar. Så vacker och absolut bäst när Helene Sjöholm sjunger den.

    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!