fredag 15 maj 2015

Lunåns gårdsmejeri

Jamen idag var humöret lite bättre än igår och jag har faktiskt struntat helt i att fortsätta med städningen som inte hanns med igår :). Dessvärre mår mitt knä inte så bra, hade faktiskt ont i det under natten, gjorde ont varje gång jag rörde mig. Det gjorde att min planerade joggingrunda med grannen fick ställas in. Jag har googlat lite och mitt onda stämmer in på löparknä. Jag hoppas att det är lindrigt och att det räcker med några dagars vila.

Vår planerade utflykt till Lunåns gårdsmejeri med grannarna blev i alla fall inte inställd och vi fick en riktigt trevlig dag. Alltså det är en så mysig gård med djur och café. När vi kom fram och skulle köra ner till parkeringen så möttes vi av höns och hundar. Hönsen brydde sig inte alls i bilen så jag fick lov att hoppa ut och "jaga" bort dem :).



Hundarna var hur goa som helst och en liten pudel blev lilltösens favorit.



En hel massa höns springer fritt och så finns det kalkoner och påfåglar. Fåglar är inget favoritdjur för mig men jag tyckte jag klarade av det riktigt bra ;).



Fina kossor finns det också men de var inte särskilt intresserade av att bli klappade. Jag och lilltösen gjorde ett försök men den liksom stångade lite mot oss så vi gick ganska snabbt därifrån.



Det var riktigt kallt ute, tyckte vi vuxna, så det var gött att få sitta inne i värmen och käka lite lunch.



Efter några timmar där på gården var jag genomfrusen och det var skönt att få sätta sig i bilen och slå på värmen rejält. Men dessvärre blev jag riktigt åksjuk och fick faktiskt springa in och spy när vi kom hem.

Kidsen hoppade i badet hemma och fixade sedan iordning sig för minidisco. Ikväll var det nämligen så att f-klassarna fick prova att gå på discot och lillgossen var så nöjd att även han skulle få gå på disco. 



Jag var lite nervös att han skulle få det jobbigt eftersom han inte riktigt gillar när det blir för stora grupper och livat. Men han hade haft jätteskoj.

Imorgon är det dags för lilltösens dansuppvisning och hon hade lite pirr i magen när hon la sig. Äldste grabben ska på Dalalagsträning i Mora och jag hoppas att han får en rolig fotbollsdag.

Önskar er en fin lördag!

Kram Jennifer





4 kommentarer:

  1. Stretcha utsida lår och rumpan flera gånger om dagen. Lägg till rehabövningar som knäböj, enbensknäböj och utfallssteg i olika varianter. Träna även balans och kör med foamroller på utsida lår. Detta har hjälpt mig med mitt löparknä. Sedan gäller det naturligtvis att inte jogga för mycket också...
    Hoppas det går över fort.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aj då vad tråkigt med ditt knä :-( hoppas att det bara behövs lite vila.
    Vilket mysigt ställe ni var på och skoj med lite annorlunda djur :-) däremot lät det inget vidare att bli åksjuk. Hua!!
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med knät hoppas det går över fort.
    Vilken mysig utflykt! Det är ju så lätt att glömma ställen som finns i närheten men ni verkar riktigt bra på att ta vara på dem. Det är något jag ska försöka bli bättre på i sommar.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med knät hoppas det går över fort.
    Vilken mysig utflykt! Det är ju så lätt att glömma ställen som finns i närheten men ni verkar riktigt bra på att ta vara på dem. Det är något jag ska försöka bli bättre på i sommar.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!