tisdag 26 maj 2015

Hallwylska museet

På söndagen blev det en lång och god frukost på hotellet, sen checkade vi ut och åkte till Hallwylska museet. Jag visste inte om det museet men vi hade fått tips om att det var ett bra museum. Så här står det som en kort beskrivning på museets  hemsida: 



Det var ett helt fantastiskt hus/palats. Och tänk att hon ville att hennes hem skulle bli ett museum och bevaras exakt så som det var när de bodde där. Vi tog en guidad visning och det var väldigt intressant att få höra om husets och familjens historia. Huset var på 2000 kvadratmeter och hade 40 rum. Rummen var inredda i olika stilar beroende på vad man skulle göra i rummet. 


Det blir inga höjdarbilder när man tar med telefonen men man kan ana lite hur det ser ut i alla fall :).

Vinden gjorde de iordning och där hade de en konstsamling med hur många tavlor som helst. På vinden hade de också en bowlingbana och så hade frun i huset ett träningsrum där också för hon ansåg att det var viktigt att röra på sig.




Jag gillar ju verkligen historia och höra om hur man haft det förr och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om huset men jag antar att det inte är så roligt att läsa :). Men om ni som jag tycker att sådant är intressant så kan jag verkligen rekommendera ett besök dit och ta en guidad visning. 

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen. Körde ett styrkepass här hemma med bland annat 100 armhävningar. Inte i sträck dock, men jag har tänkt börja köra 100 armhävningar tre dagar i veckan så kollar jag hur lång tid det tar så tänker jag mig att tiden ska minska mer och mer. Än så länge tar det ganska lång tid för mig, strax under nio minuter, men jag har bara kört en vecka så jag hoppas att jag snart orkar snabbare :).




Ha det!

Kram Jennifer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!