torsdag 14 maj 2015

Blir så less

Fantastiskt skönt med en ledig torsdag! Fast humöret har inte riktigt varit på topp. Blir så less på allt stök överallt, ibland känns det som att det enda jag gör är att plocka grejer, städa och tvätta kläder och ändå så är det jämt stökigt. Och inte nog med att det är stökigt inne, vi har stökigt i trädgården också och nu har gräset vuxit sig så högt så det är dags att klippa det. Det blir för mycket för mig, jag vet inte hur jag ska hinna med allt så får jag lite ångest och blir på dåligt humör och skäller på allt och alla. Det är inte bra, jag vill inte ha det så. Jag måste försöka lära mig att acceptera och leva med stök utan att få ångest över det. Att i princip jobba heltid (95%) och ha tre barn och så vilja hinna med att träna, det är ju inte så konstigt att det inte finns supermycket tid till att hålla ordning och städa. Jag måste lära mig att vara nöjd över det som blir gjort och resten blir gjort när tiden och orken finns.




Idag hade lilltösen dansrepetition inför helgens dansuppvisning. Det var så roligt att få se dem och de var så duktiga. Efter repetitionen så blev det lite shopping till kidsens rum. Det går framåt och snart kan vi börja piffa riktigt :).



Framåt kvällen tog jag mig ut på ett intervallpass. Jag körde 4 X 1000 m och 4 X 400 m. Jag sprang på en traktorväg på en åker och det gick så galet tungt.  Där jag körde de kortare intervallerna var det lite motlut och världens motvind så jag hade god lust att ge upp. Och mitt knä gav sig till känna och gjorde riktigt ont. Det blev alltså ingen toppenrunda, men men, så är det väl ibland.

Blev lite gnälligt idag, ibland är det skönt att få "gnälla av sig". 

Ha det!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag känner igen mig! Orkar inte heller med för mycket stök omkring mig och blir då också på dåligt humör. Har dock insett att det bara är jag i familjen som mår dåligt av det. Jag prioriterar min träning och då kan jag inte hinna med att städa och hålla ordning på samma sätt. Jag jobbar 90% i dagsläget och har varit tvungen att sänka kraven på hur det ska se ut hemma. Vi har gjort om vår trädgård för att den ska vara lättskött och inne försöker vi hjälpas åt med att hålla ordning.
    Klart du får gnälla av dig! Känns alltid lite lättare efteråt!
    Söt dottern är!
    Tråkigt dock med ditt knä. Vad är det som har hänt?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om det är den knäskada som jag fick förra sommaren, då det troligen var ledbanden som fick sig en smäll. Eller så är det löparknä, får vila några dagar och se om det ger med sig.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!