måndag 20 april 2015

Han hade rymt

Idag rymde min lillgosse hemifrån. Jag glömde ju berätta om en stor händelse nu i helgen, lillgossen lärde sig att cykla. Men cykeln han hade var för stor och tung, han nådde inte ner till backen och behövde därför hjälp vid starten. Så idag hittade jag en mindre cykel på Blocket så efter att vi hämtat lilltösen från dansen idag åkte vi och köpte cykeln. Han var så taggad att testa den när vi kom hem. Det gick hur bra som helst först, men sen ramlade han och det gick hål i byxan och kom lite blod på knät. Då blev han så arg och ledsen och ville cykla hem. Hemma sa han att han ville glass men jag sa nej (han hade redan ätit lite glass direkt efter fritids). Då blir han alldeles galen och går sin väg. Ja ja tänker jag, när jag går in så vänder han och kommer tillbaka tänker jag. Men se det gjorde han inte, jag fick lov att ge mig ut och hämta honom. Han hade inte gått så långt utan satt på cykelvägen och vägrade komma hem, han hade rymt sa han. Men efter att ha titta lite sorgset på honom så fick jag ta honom i famnen och bära hem honom.


Min goa lille filur.

Han är bra envis vår lille kille, har han bestämt sig för något så är det svårt att få honom på andra tankar. Tur jag fick med honom hem i alla fall :).

Ha det!

Kram Jennifer




1 kommentar:

  1. Sån liten sötis jodå känner igen envishet..har en dotter som är lika dan..och vet inte om det blir bättre ..eller om det nu är tonårsfasonerna och dess envishet som börjar komma ;) hihi
    Skönt att du fick hem han ..
    Kram Sanna

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!