tisdag 7 april 2015

Äggröra på golvet

Igårkväll kom det hit ett gäng killar, äldste grabben hade lite födelsedagsfirande. Pizza, fotboll och tv-spel blev det. Tack vare att vi tömt kidsens rum helt, vi ska renovera lite där, så fick grabbarna plats att sova över. 


Såg lite ut som när man var på fotbollscup. Sex killar fick plats att sova här :).

Min tanke idag var att gå upp tidigt och köra ett löppass och styrka innan maken stack till jobbet. Men jag lyckades stänga av väckarklockan i sömnen och när jag och kidsen vaknade hade maken åkt till jobbet. Så det blev till att köra ett pass här hemma istället. Det blir inte alls lika tungt som på gymmet men det blir fler repetitioner och är bättre än ingenting.




Efter frukost drog vi iväg till tippen, jag har börjat rensa en kattvind som vi har och vi har så otroligt mycket skräp där. Fattar inte varför vi inte slänger saker på en gång. Men det känns skönt att ha kommit igång med rensningen i alla fall.




Kidsen tyckte de var värda en glass efter att ha varit med till tippen. Lillgossen fick välja glasställe och valde mjukglass på IKEA :). Sen blev det till att handla hamburgare och tillbehör och åka hem och grilla. Köpte ett 20-pack med hamburgare och med sex 16-åringar hemma så blev det till att grilla alla.




När vi käkat så kom en vän och hennes dotter förbi. Så roligt med spontanbesök sådär och riktigt trevligt att få en pratstund i solen på altantrappan. 

Sen var det dags att åka till min farmor och fira henne lite. Hon fyllde 80 år när vi var i Sälen. Det blev lite sent så när vi kom hem blev det till att fixa mat snabbt, men att stressa brukar ju aldrig löna sig. 




Äggröra på golvet, jaja, det blev mat i alla fall och sen blev det bums i säng för de små. Och nu har jag landat i soffan men kanske lika bra att gå och sova för oj så trött jag är. 

Må så gott!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra effektiv dag! Äggröra på golvet kan hända alla :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min man är expert på att spara saker som i mina ögon är helt onödiga och som efter en så där 5-10 år även han inser inte är värt å spara. Har blivit några rensningar på vinden kan jag säga ;-)
    Glass på IKEA är både gott och billigt. Bra val av sonen :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag är expert på att spara på allt, tyvärr....
    Underbart med spontanbesök.
    Kram fina

    SvaraRadera
  4. Här spars det också , ifall det kommer till användande ngn gån.. men så får vi spatt på allt och kastar och då blir det med råge.. men tyvärr är jag ska erkännas en samlare.. ;)
    Härligt med massa barn hemma :)
    Min 17 åring flyttade ju precis när han började på idrottsgymnasium och jag saknar verkligen att ha honom här hemma
    Kram SAnna

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!