söndag 11 maj 2014

Känner mig glad

Söndagkväll och jag sitter trött och lite mör i kroppen efter kvällens gympass, en skön känsla. Det har varit en bra helg, men den hade gärna fått vara lite längre :). 



Glömde ju bilderna från vårt IKEA-besök i fredags i förra inlägget så de kommer här. lillgossen tyckte faktiskt att det vra riktigt roligt och det var jag som fick tjata på honom om att gå vidare. Han ville gärna stanna på diverse ställen och dricka lite kaffe och provsitta diverse soffor och fåtöljer :). 


Igår så blev det lite skottnig av grus, snacka om att det var jobbigt. Svetten rann och det blev ett bra träningspass, jag var helt slut när jag sedan gav mig ut på en joggingrunda. 



Vi har tagit bort en stubbe från enorm gran och vi fick ett stort hål i marken. Tanken är att vi ska ha en grusplätt där så att vi kan ha poolen där på sommrarna.


På lördag eftermiddag var lilltösen på kalas hos en kille i hennes klass. Som hon har gått och längtat. Hon är lite förjust i honom och hon har gått runt med inbjudningskortet som hade en bild på honom och nu har hon klippt ut bilden och satt upp den på kylskåpet, såååå gulligt.

Och sedan blev det en trevlig middag hos bästa Linda. Kidsen fick leka och vi mammor fick lite tid till att snacka "strunt". Alltid lika skoj att ses och jag hoppas att vi får till det lite oftare, blir så lätt att jag inte gör sådana saker när liver rusar på.



Idag tog vi oss en lugn och skön morgon. Vi gick länge i pyjamas och det blev spel och pysslande. Sen var det dags för fotboll, äldste grabben hade match mot Sirius. Så kul att se dem spela idag för de kämpade verkligen på, det räckte inte hela vägen till vinst, det blev oavgjort.


Det känns som att det har varit mycket nu på slutet och tiden räcker inte till riktigt men efter den här helgen så känner jag mig ändå harmonisk och jag känner mig glad och fylld av tacksamhet över allt det fina i mitt liv. Jag måste bli bättre på att tänka till och vara nöjd och se allt det bra som finns runt om mig och helt enkelt vara tacksam över det. 

Nu ska jag ta surfplattan och titta på finalen i Mästarnas mästare. Ha det gott!

Kram Jennifer

7 kommentarer:

  1. Liiiiite grus? Ser ju ut som ett riktigt träningspass.
    Mysig helg du haft.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg och så skönt att du känner dig glad och harmonisk!! Blir glad för din skull.

    Ha en bra måndag! Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Trädgårdsjobb av alla slag är grym träning för hela kroppen :-)
    Önskar att jag också vore bättre på att ta mig tid att träffa vänner. Att träffa någon och prata strunt medan barnen leker är ju så skönt! Det är bara det där med att få det att passa för alla parter.. ett pusslande!!

    Hoppas du får en bra vecka! Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Wow förstår att svetten rann av den grushögen! Så skönt att känna sig lugn och harmonisk... Det låter som eran helg varit bra, med mycket att göra men ändå lugn och skön!
    Jag måste också bättra mig på att njuta, har en irritations period med min äldsta! Gnäll och tjat om vartannat! Sen får jag dåligt samvete!
    Mitt styrkepass blev i tvättstugan igår! Allt åkte ut! Här skall fixas! Mannen trodde inte sina ögon när det var tomt därinne efter han kom hem från jobbet! Skåpen vars ut och närmre tre meter bänkskiva bar jag (den var tung) känns så attans bra i efterhand nu!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Ja att vara glad och tacksm är så viktigt för jag tycker verkligen att man skall vara det så som vi lever i denna del av världen om man inte har en massa tråkigheter omkring sig Givetvis.Ha en fin vecka! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Tänk vad lätt det är att glömma bort hur bra man har det egentligen. Viktigt att stanna upp och tänka efter. Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Helgerna får gärna vara mycket längre!! Är så skönt när alla i familjen är hemma och man får rå om varandra:) Vilken grushög OCH vilket träningspass! Heja ni:)
    Kram fredrika

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!