söndag 15 september 2013

Måste lära mig

Vi har haft en skön helg i stugan. Igår var det kanonväder och det blev lite matsäck nere vid vattnet. Hade tänkt visa lite bilder därifrån men jag har inte orkat föra över bilderna från kameran till datorn så de visar jag en annan dag. 

Det blev till att åka hem ganska tidigt idag eftersom vi var bjudna på mat hemma hos mamma och pappa. Så skönt att slippa laga mat och så hade vi turen att få träffa lillbrorsan som flyttat till Halmstad, han var hemma på besök. Han trivs bra där nere. Det känns synd att det är så långt till Halmstad men jag hoppas vi kan åka ner och hälsa på honom om inte allt för lång tid och se hur han har det.






Igår körde jag ett kort löppass och jag sprang fortare än jag gjort någon gång förut, ändå är jag så knäpp och känner mig missnöjd. Jag springer väldigt långsamt och jämför mig allt för mycket med de som springer fort. Jag måste lära mig att vara nöjd med det jag presterar och inte tänka på hur andra springer, bli glad över mina förbättringar. 
Idag var jag på ett riktigt bra spinningpass och efter det kände jag mig riktigt nöjd och jag fick den där härliga känslan i kroppen som man får ett bra pass. Det är den nöjdheten jag kände idag efter spinningen som jag vill lära mig att känna efter ett löppass, även om tiden inte är bra jämförelsevis med andra.

Nej, nu är det dags att titta på Wallander. Må toppen!

Kram Jennifer

9 kommentarer:

  1. Tycker du ska vara nöjd med dig själv att du tränar! Och att du har så bra tider! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig helg. Nej, att jämföra sig med andra är ju faktiskt ganska onödigt och framförallt ointressant. Vi har olika förutsättningar helt enkelt!

    Önskar dig en fin start på veckan!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vi blev också bjudna på middag hos min mamma och pappa idag. Jag har inte lagat en enda måltid den här helgen - det är lyx ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Vi blev också bjudna på middag hos min mamma och pappa idag. Jag har inte lagat en enda måltid den här helgen - det är lyx ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Det är helt fantastiskt att du lyckas göra framsteg! Och att du tränar!
    Skit i alla andra, det är livsfarligt att jämföra sig med andra. Inom alla områden.
    Bara för att man är superbra på att springa, ha ett välbetalt jobb, är smal osv så betyder det inte att man mår bra eller lycklig. Och vad är det värt om man inte mår bra?

    Kram och lycka till

    SvaraRadera
  6. Ibland är det riktigt gott att sätta sig ner till dukat bord, jag brukar vara hungrigare då hehe...
    Vi fick middag hos svärföräldrarna igår! Inte fel!
    Kallt och höstigt hade vi igår och fotbollen gick tyvärr inte så bra..
    När jag känner att jag gjort riktigt bra ifrån mig så vill jag knappt ut igen för då blir jag så besviken att det kommer gå sämre...
    Men man måste bara acceptera att formen är olika varje dag och gång man är ute! Jag stirrar mig lite väl blind på det här med tiden/km istället för att bara sticka ut och göra bra ifrån sig!
    Oj oj det går inte fort för mig heller... I lördags var det tungt i slutet men jag bet ihop och gjorde det! Då känns resten av dagen så bra när man klarat och gett sig på att klara det!

    Jag är hemma lat, kan ta lång tid innan jag får tummen ur att fixa.. Men nu så, ska här ändras/förnyas

    Ha en härlig måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig helg! Er stuga är så mysig så jag förstår att ni vill vara där :)

    Men Jennifer, inte ska du vara missnöjd med löpningen!!! Om du springer det fortaste du någonsin gjort ska du ju vara supernöjd med det. Nej, bort m alla dumma tankar och gläds åt din prestation!

    Stor kram Carina

    SvaraRadera
  8. Vad glad jag blir av att ni har haft en sådan fin helg Jennifer med både tid i stugan, middag hos mamma och pappa och tillfälle att träffa din bror. Låter som en strålande fin helg.

    Jag kan förstå ditt tänk vännen. För det är så lätt att jämföra sig med andra och då kanske de som presterar på en högre nivå och det är ju ett race som man aldrig kan vinna. Det får en bara att må dåligt. Att tävla med/mot andra kan vara positivt om man är hyfsat jämbördiga så att man kan pusha varandra till bättre resultat. Men den allra viktigaste sparringpartnern finner du i dig själv. Att tävla mot dig själv och dina resultat. Men framförallt tycker jag att du ska vara så vansinnigt stolt över dig själv vännen. Du springer fortare än du någonsin har gjort. Du är grym! Och bara tänk hur det var förra året när du kände sådan smärta varje gång du sprang. Nej, sträck på dig och var stolt över det fantastiska du presterar. Du är toppen! :)

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Precis! Det viktigaste är ju hur du själv utvecklas och inte hur alla springer. Men visst är det svårt att inte jämföra sig. Mina tider är inget att skryta egentligen, men jag har mina egna mål och jag är nöjd om jag fixar dem. Nu kör vi! Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!