söndag 8 september 2013

Fyra ynka kantareller

En lugn och skön helg går mot sitt slut. Men jag förstår inte, fast vi haft det lugnt och skönt så är jag fruktansvärt trött, lillgossen också. Vi skulle behövt flera dagars ledighet tror jag. Det tar hårt på lillgossens krafter att vara på dagis, men det går bättre och bättre. Nu har två kompisar kommit tillbaka till dagis efter deras sommarledighet och lillgossen är så glad över det. Men han frågar fortfarande varje kväll "är jag ledig imorgon?". det känns i alla fall bra att vi har våra lediga fredagar så att han får tre dagars ledighet varje vecka.

Idag har jag äntligen vågat mig på att springa i Bergebo, jag bor ju så nära så det är galet av mig att inte vara där och springa. Men det är mycket orm där och jag är så galet rädd för dem. Men idag hade jag en kompis med mig så då kändes det lite tryggare :). Men oj, oj så tungt det gick, och svårt att springa rätt hade vi också. Vi skulle springa femman men när vi kom tillbaka såg vi att vi bara hade sprungit 4 km. Äsch, lite sura blev vi, för så trötta som vi var så kändes det illa att vi bara sprungit så kort. Så efter att ha hämtat andan så sprang vi lite till längs ett annat spår och fick ihop 4 km till och så sprang jag hemifrån vilket gav mig 2 km till så det blev i alla fall 10 km totalt. Men nu har jag ont i hälen så nu får det bli annan träning än löpning några dagar. Efter löpningen så blev det lite spontanlunch med resten av familjen hemma hos mitt löpsällskaps familj, kanon trevligt.




På eftermiddagen blev det en liten skogstur. Vi hade lite fika med oss och fick en mysig stund. Vi hade en liten förhoppning om att hitta kantareller, men vi hittade bara fyra ynka kantareller, vi är inga hejare på att hitta svamp jag och maken. Vi hittade mängder av dem på bilden men det har jag ingen aning om vad det är, troligen ingen ätbar.

Nej nu är det dags att titta på Wallander. Ha det!

Kram Jennifer


7 kommentarer:

  1. Men det blev ju en riktigt bra runda till slut! Bra gjort!!

    Fyra kantareller var nog vad vi hittade förra helgen när vi var ute. Å andra sidan är min man riktigt duktig på att hitta svamp, tror det är på tok för torrt ute nu. Behövs regn! Fast helst inte! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen bra gjort!!


    Skönt att det går bättre med dagis men att ni också har era tre dagar ledigt ihop.

    Visst kan man känna sig trött fast man tagit det lugnt, känner igen det ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Grymt jobbat men vila hälen nu! Vissa dagar är ju så mycket tyngre än andra... Ibland har jag lust att falla ihop efter två km ;-)
    Vinter/snö bilderna är ju så härliga, bara vi får en ordentlig vinter så är det ok... Oftast är det ju bara regn och slask här på västkusten, förutom de sista vintrarna!

    Måste kännas skönt för dig att det går bättre på dagis? Är det du som lämnar? Arbetstiderna nu gör så att jag alltid lämnar men det går bättre när mannen lämnar!

    Jag har ingen svampkänsla alls... Kantareller som är
    Så gott!
    Här har helgen gått i ett... Många timmar i ishallen, men roligt! Träning hanns med och röjande i trädgården..
    Nu jobb!

    Ha en bra dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Skönt att ha fredagarna lediga.
    Så duktig du är. Se nu till att vila hälen. Kram.

    SvaraRadera
  5. Åh vad du är duktig med ditt sportande! Själv kom jag igång i veckan efter ett alldeles för långt uppehåll i somras. Höll på att dö att springa 23 minuter...men gjorde det i alla fall och nu kan det ju bara bli bättre:) Kram Caroline

    SvaraRadera
  6. Så härligt att vara ute i skogen, lite svamp är ju bättre än inget :)

    Ha en härlig måndag <3 Jennie

    SvaraRadera
  7. Härligt med skogstur - jag är ledig imorgon så kanske att jag frågar om barnen vill med ut och strosa lite! Kram Sara

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!