tisdag 24 januari 2012

Yoga och yoga

Igår testade jag för första gången ett yogapass på Friskis och Svettis, jag brukar gå på Yoga med underbara Sofia Norgren som instruktör (www.inspirelife.se) men eftersom jag har kort på Friskis och det är uppehåll på den andra yogan så tänkte jag att jag testar. Men oj, tänk vad det kan skilja på yoga och yoga. Jag är van vid lugn och fridfull stämning i en lite mindre lokal, tända ljus och allt är underbart, men på Friskis så var stämningen innan precis som att det vore att vanligt jympapass och jag blev genast väldigt skeptisk. Men så tänkte jag att jag måste ju ge det en chans och försökte "stänga in mig i mig själv" och blunda och bara lyssna på instruktören och följa kroppen, och faktiskt så var det ganska ok, men det går inte att jämföra med Sofias yoga. Fast jag måste tillägga att jag definitivt kan tänka mig att gå fler gånger.


Yoga familj tyckte jag lät spännande! Bild http://www.friskissvettis.se/

Hur härligt ser inte det här ut! Bild http://www.healthyoga.com/


Dessa yogakläder skulle jag gärna ha i min garderob. Bild http://www.happybuddha.se/
 Nej, nu är det dags att gå upp och läsa en godnattsaga för mina sjuklingar. Ha en skön kväll!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Yoga har jag faktiskt aldrig vågat prova, länge velat så vet inte varför jag inte kommit till skott och bara provat. Meditation försöks dock göras regelbundet här hemma. När lugna stunder finns att hitta. :)

    Önskar dig en fortsatt bra dag! kram Linnéa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker yogan är fantastisk, den ger mig jättemycket, så får du möjlighet att prova så gör det få se vad du tycker :). Ha en bra dag du med! Kram Jennifer

      Radera
  2. Jag ska snart börja på yoga och ser verkligen fram emot det:)
    Du har chansen att vinna en av mina tegelpannor hos mig!
    Kika in om du vill, kanske något för dig:)
    Trevlig kväll!
    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ska genast in och titta! Spännande att se vad du tycker om yoga, jag fullkomligen älskar det :). Ha en trevlig kväll du med! Kram Jennifer

      Radera
  3. Hej
    härligt med yoga har aldrig lyckats tycka om det fullt ut ....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är nog lite så med yoga antingen gillar man det eller så är det inte alls något för en, men jag är fast :)! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!