måndag 23 januari 2012

VAB

Nu har det dykt upp vattkoppor på min lille 3-årige grabb också, så idag är det vab som gäller. Det känns lite jobbigt då jag bytte jobb vid årsskiftet och det här är 4:de gången jag vabbar, men men det är inte mycket att göra åt. Jag vet inte hur det är för er med vab? här kan det lätt bli lite tjafs om vem som ska vara hemma, och det känns ju så fel för det viktigaste är ju förstås barnen, så nu ska jag försöka släppa ångesten för jobbet och ta hand om mina små och njuta av att få vara med dem. Vi har verkligen haft en oturlig start på året gällande sjukdomar med feber, öroninflammation och nu vattkoppor, men jag hoppas att vi får allt i en smäll och sedan får vara friska resten av året.

Nu sitter de små och tittar på Lejonkungen och jag passar på att ge mig ut i bloggvärlden :). Känns fortfarande lite konstigt med en egen blogg och jag skulle gärna ha en riktigt bra kamera så jag kunde fota riktigt, men jag får nöja mig med det jag har vilket innebär att ni får nöja er med ganska dålig bildkvalitet på de fotgrafier jag lägger ut, men förhoppningsvis förmedlar jag det jag vill ändå trots dålig kvalitet :). Efter en period då jag inte haft någon inspiration till att ändra om och förnya här hemma så börjar jag nu få lust att föra in mer ljust här hemma och har fastnat riktigt för ljusa pasteller, får se om jag kommer längre än till att drömma.


En sådan här fin Buddha skulle gärna få flytta in hos mig. Bild från http://www.dromhemochtradgard.se/

Detta fina serveringsfat från Indiska skulle jag heller inte ha något emot att ha. Bild från http://www.indiska.se/ 

Hihi, dessa buddhor var ju lite småsöta, som jag brukar säga "fulfina". Bild från http://www.indiska.se/

Tror jag måste ta mig till Indiska, de såg ut att ha mycket fint, i alla fall på hemsidan!

Ha en bra måndag alla fina!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Nej inte ska du må dåligt för att du är tvungen att vara hemma. Njut istället och pyssla om den lille. :) Önskar dig en fortsatt fin dag!

    kram Linnéa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linnéa, önskar dig detsamma! Kram Jennifer

      Radera
  2. hej!

    Tack - vad glad jag blir av dina fina ord.
    Jag håller med dig, jag måste nog också till indiska snart, för nu var det länge sedan. =D

    Kram
    Madeleine

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!