lördag 21 januari 2012

Lördagmorgon

"Är det morgon nu?" den frågan blir man väckt av varje ledig dag och jag vill bara svar nej det är fortfarande natt, men tittar på klockan och ser att den är 06.48 så det är bara att erkänna att det är morgon. Tassar ner med småttingarna och ser att det bara är ca 16 grader på nedervåningen och ingen ved i vedkorgen, hm, ja ja bara att bylsa på sig kläder och ut och hämta ved. Känns lite jobbigt först men så tänker jag till, jag kan ju faktiskt välja mina tankar så jag vänder tankarna och tänker vilken tur att jag kan hämta ved så att vi får det varmt och gott i huset. Nu har sonen gjort en lertårta till mig och ropar att jag ska komma och smaka :).



Snart är det varmt och gott här inne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!