måndag 30 januari 2012

Hakuna matata

"Inga bekymmer, man är lycklig var dag, det är en härligt fri filosofi, hakuna matata"

Bild från http://www.d-zine.se/

Jag älskar Lejonkungen men efter att ha varit hemma med sjuka barn en tid så har jag ledsnat lite lätt på den filmen efter att den gått dagligen här hemma, och sången "Hakuna matata" vill bara fastna i mitt huvud, jag får väl se det som ett mantra :).

Nu är barnen i alla fall friska, peppar, peppar, knappt att jag törs säga det. Idag har jag och min lilla tös varit på simskola. Det är så att en förälder måste vara med i vattnet och jag tycker egentligen inte alls om att vara i badhus, är lite fånig och tycker inte om att visa mig i bikini/baddräkt som den blekfis jag är, och inte kändes det bättre när jag fått av mig kläderna och min dotter i pricip skriker "men mamma du har fått vattkoppor på rumpan, du har röda prickar där!" Hmm, vad säger man, tack för den! De är härliga de där små, man kan få höra många roliga kommentarer av dem i ett badhus. Såg i spegeln att jag verkligen är kritvit så om någon har något bra tips på någon lättanvänd och bra brun utan sol så tas det tacksamt emot!

Här är det verkligen riktig vinter nu, kallt och snö och jag som bara gått och väntat på att det skulle bli riktigt vinter längtar nu så "in i bängen" efter sommar. Tänk vad skönt att kunna öppna dörren bara och släppa ut barnen utan att bylsa på dem tre lager kläder först. Men det är bara att gilla läget och försöka njuta av snön genom pulka- och skidåkning och mysiga vinterutflykter med korvgrillning och varm choklad, tids nog kommer sommaren.


Härliga skor från Marimekko och Converse, de ger mig sommarkänsla.
 Bild från http://www.femina.se/

 Må så gott!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Det är en härlig film och kanonordspråk....
    härliga skor...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Håller så med dig...
    Filmen - 200 ggr senare...
    Badhus - kallt! (trots att jag är gammal Konstsimare)
    Skor - lättare, tunnare - Tack!
    Värme - Längtar!!!!!


    Maliin

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!