måndag 21 september 2015

Ont i örat

Vi hade en lugn och skön söndag med första bokade tiden kl 16.45. Så det blev först mys i soffan och sedan långfrukost med nybakat börd, finns nog inget som slår det : ). Efter frukosten gick maken och lillgossen ut och fixade lite med veden efter våra fällda björkar. Jag och lilltösen åkte och hämtade grabben hos kompisen han sovit över hos så åkte vi för att shoppa lite. Äldste grabben behövde uppdatera garderoben lite, vi hittade väl inte riktigt allt men jacka, byxor, en t-shirt och en "tjocktröja" fick vi med oss hem och det är inte illa för det brukar vara svårt att handla med honom, han är kräsen : ).







På eftermiddagen igår var det dags för simskola för lillgossen. Det var hans första gång och han sa att det kändes pirrigt i magen. Och jag måste säga att jag också tyckte det var pirrigt. Han brukar inte gilla aktiviteter i grupp och jag var nervös att han skulle vantrivas och må dåligt. Men både han och jag oroade oss i onödan, det gick hur bra som helst och han tyckte att det var jätteroligt! Det roligaste var att göra "köttbullen", då skulle de krypa ihop som en liten boll och så bara falla ner i vattnet. Han var så duktig och det kändes så skönt att han hade roligt.

Idag så var det då dags för jobb igen. Men det blev bara några timmar, vid lunch ringde de nämligen från skolan, lilltösen hade så ont i örat. Så det vara bara att slänga sig på cykeln, cykla hem och hämta bilen och så hämta upp stackars lilltösen. Hon var riktigt trött och har mest bara legat i soffan resten av dagen och örat har värkt. Men med alvedon så hoppas jag nu att hon får sig en god natts sömn.


Stackars liten tös.
Lillgossen blev dock nöjd för han fick gå hem direkt efter skolan och slapp fritids. Men han var trött han också, ville bara vara hemma och ta det lugnt istället för att leka med kompis och det är inte vanligt att han säger så.


Lite frostad frukt orkade hon ändå göra : ).



Men nu är det hög tid för mig att åka och hämta äldste grabben från träning. Jag skulle ha tränat jag med egentligen, men jag känner mig så sliten efter lördagens cykelpass och gårdagens gympass, så det fick bli vila för mig.

Ha det gott!

Kram Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!