torsdag 28 januari 2016

Tror nog allt att han lurade fröken lite

Det var en riktigt segdragen sjukdom lillgossen åkte på. Han har inte haft någon feber den här veckan och vi har skickat honom till skolan. Men på måndagen vid 10-tiden ringde de från skolan, han var så hostig och hängig så jag fick åka och hämta honom. Sen var maken hemma med honom i tisdags, så var han i skolan igår och idag, men strax efter kl 10 ringde de från skolan igen så jag fick åka och hämta honom. Fast idag var han inte särskilt hostig så jag tror nog allt att han lurade fröken lite. 




Det fick bli lite mys i soffan. Jag var så galet trött så jag frågade om han inte kunde läsa lite för mig och det gjorde han, Bamse blev det :).

Här är det nu plusgrader och det är inte mycket snö kvar. Så himla trist. Det blir grått och trist och ser skitigt ut och barnen blir genomvåta när de är ute. Ja ja, det är inget att göra åt, det är bara att gilla läget. Men jag hoppas innerligt att det snart blir kallt igen och kommer mycket snö.


Det är ju så här vinter ska vara. Massa snö så att man kan göra roliga vinteraktiviteter.

Så hoppas jag att det inte är fullt lika varmt i Sälen. För imorgon sticker vi dit, jag och några kompisar. Längdskidor för hela slanten ska det bli, ja en del mys i stugan blir det också. Men after ski och galej, det struntar vi i. Vi myser hellre runt i raggsockor och underställ i stugan :).





Vi har godisförbud, jag och kidsen. Men bara en månad, mer än så fixar inte jag. Så fram till 2:a februari får vi inte äta godis. Glass och chips får vi dock äta. Och idag kändes det nästan som att jag fuskade. Jag lovade barnen varsin glass och till mig själv köpte jag Mars glass, jag var så himla godissugen och det var grymt gott med en sådan glass. Men som sagt, det kändes nästan som att jag fuskade för det var så mycket choklad runt om. På tisdag upphör förbudet, då ska jag garanterat åka till Hemmakväll och köpa plockgodis :).

Ha det bra!

Kram Jennifer

1 kommentar:

  1. Hemmakväll har det bästa lösgodiset ;-) vad duktiga ni är med godisförbud! min stora vill sluta med godis så han kan få pengar, det gick jag inte med på.. lite kan man få äta tycker jag.. jag vill inte ge honom ett förbud men jag sa om man kan minska lördagsgodiset så kan man få belöning för det...

    Lille sötnosen, dom är inte dumma dom små, vet exakt var man skall trycka ;-)
    Här är all snö borta och regnet står som spön i backen

    Hoppas att ni får en mysig helg i stugan
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!