torsdag 7 januari 2016

Beredd på att ställa in

Ah, älskar lediga dagar! Jag och lillgossen sitter i soffan i pyjamasarna, klockan närmar sig 9, men vi har ingen tid att passa så här kan vi sitta hur länge vi vill egentligen : ). Jag kan ofta ha lite svårt att slappna av. Jag tänker ofta på sådant som ska göras sen, eller nästan som att jag tänker "ha det inte för bra nu utan tänk och förbered dig för att det snart är jobb och vardag igen". Men det här är något som jag har blivit mycket bättre på, jag har blivit mycket bättre på att inte tänka framåt utan istället vara glad över hur bra jag har det just nu och vara nöjd med det. Men ibland faller jag tillbaka, särskilt när jag vet att jag har mycket på jobbet, men nu ska jag inte tänka på det utan fortsätta njuta av våra lediga dagar och vara tacksam över att vi har lediga dagar.

Igår hade vi en fantastisk dag! Vi var i slalombacken med min bror och hans familj och en av mina småsystrar. Det var -15° så jag var beredd på att ställa in det, men eftersom de skulle dit ändå så packade vi matsäcken och jag tänkte att en liten stund ska vi väl klara kylan. Och tur var väl det för vi hade så skoj. Och kylan den tänkte vi inte alls på, vi blev kvar hela dagen.


Till en början blev det åk i lilla barnbacken för både lillgossen och lilltösen. Men sen, till lilltösens stora lycka, fick hon följa med  lillsyrran och brorsans sambo upp i de  stora backarna



Lillgossens pjäxor visade sig vara för små för han fick så otroligt ont i fötterna efter några åk. Så efter lite fika blev det istället pulkaåkning för lillgossen och hans kusin.


Korv och hamburgare smakar alltid bra i backen :).

Efter lite korv och hamburgare så ville dock lillgossen och kusinen åka slalom igen. Så då fick vi trycka ner fötterna i de för små pjäxorna igen. Så roligt att se lillgossens utveckling. Han har förut haft noll kontroll på skidorna, men idag kändes det som att det lossnade och han svängde och bromsade bra. Nu var det i väldigt låg hastighet, men tror det var bra för hans självförtroende. 


Det var två trötta barn när vi kom hem.


Jag hade sen bestämt att åka skidor med en kompis. Tänkte först föreslå att träna på gymmet istället eftersom det på kvällen var -17 grader. Men vi bestämde oss för att åka en kort stund ändå. Och det gick riktigt bra. Det var helt nydragna spår på vissa ställen så vi var de första som åkte i dem. Och nu var det nog i alla 1.5 km vi kunde snurra runt på. Fast så långvariga blev vi inte, ca 50 min, och det fick räcka i kylan.




Nu vet jag inte hur det här inlägget blir att se ut för när jag satt och skrev så dog datorn och efter frukosten nu får jag fortfarande inte igång den :(. Så jag skrev klart på telefonen. Jag ogillar verkligen när saker och ting slutar att fungera och jag inte vet vad jag ska göra. Men men, ska inte lägga energi på det, det är bara en dator. 

Idag är det -20, så idag håller vi oss nog inomhus. Lilltösen får hit en kompis så hon är nog nöjd ändå. 

Ha det bra!

Kram Jennifer







1 kommentar:

Tack fina för din kommentar!