onsdag 1 juli 2015

Föll pladask

Vilka härliga sommardagar vi har haft nu på slutet. Så skoj att det var bra väder i helgen under Dalecarlia cup. Det gick bra för grabbens lag, de slutade på en tredje plats. De själva var nog inte supernöjda men jag tycker de gjorde en riktigt bra insats.




Det blev alltså fotboll hela helgen. Men på lördagen så hann vi med att umgås med Linda och hennes goa tjejer mellan matcherna. Vi körde lunch på Burger King, lek och fika i Frostbrunnsdalen och sedan lek i lekparken på stan. En riktigt trevlig dag.

Och Jag har cyklat ute och njutit. Jag är fortfarande nybörjare när det gäller cykling och jag får ont i ryggen efter ca 2 mil så mitt längsta pass är 3.8 mil, alltså inte så långt för att vara på cykel. Men jag tänker att jag får öka successivt så vänjer sig nog ryggen.




Och igår så slog jag till och köpte mig en "racerhybrid" som ska vara en bra instegscykel. Den ska också funka att cykla med på grusvägar vilket jag tycker är bra. Jag var såklart tvungen att testa den igårkväll. Jag var himla nervös över hur det skulle gå med att sitta fast med fötterna i pedalerna. Men det gick jättebra, ända tills jag var hemma igen då liksom glömde jag bort att jag satt fast och föll pladask på gräsmattan. Kan tänka mig att grannarna som satt ute och åt middag fick sig ett gott skratt.




Poolen är på plats vilket kidsen är nöjda över. Perfekt att ha den nu när vi fortfarande jobbar så kan de få slänga sig i så fort vi kommer hem från fritids och man behöver inte känna att man måste åka iväg till något bad. Kidsen har nu bara två dagar kvar på fritids sen får de sommarlov, jag jobbar dock hela nästa vecka också. 

Ha det riktigt bra!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder, duktig du är som cyklar så långt tycker jag. Mysigt för barnen med pool. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Härligt att du köpt en cykel o att det funkar att cykla!! Det där med pedalerna känner jag igen - det är lätt hänt att man glömmer bort att man sitter fast i början :)

    Ha det gött i sommarvärmen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till sonen och laget till en tredje plats, inte illa ;-)
    Kanske är din mans cykel för stor för dig, där av ryggont?? Så kul med en ny cykel, skönt att det känns bra i ditt knä när du cyklar...
    Det känns livsfarligt att sitt fast med fötterna ;-)
    Min familj åker till stranden idag och jag sitter på jobbet, så rättvist va? haha!

    Nu längtar jag också till semestern... jag jobbar nästa vecka också!

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Härligt med en skön pool att svalka sig i. Underbart att sommarvärmen äntligen kom. Kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!