fredag 4 juli 2014

Men så blev det inte

Jaha ni, tanken var ju idag att vi skulle ta oss till Sportfältet för att fortsätta följa grabbens lag i Dalecarlia cup. Men så blev det inte, vi vaknade till blå himmel, sol och värme och två sjuklingar. Både grabben och lilltösen hade fruktansvärt ont i halsen och var febriga. Så synd för grabben att inte kunna spela, men det är inget att göra något åt, det är liksom bara att gilla läget. Och visst kändes det trist att ha sjuklingar hemma när det äntligen kom en härlig sommardag, men jag tänker som så att det fanns väl någon mening med det också.




Vi fick en lugn och skön stund med morgonkaffe på altanen, det hade vi inte fått om vi skulle ha jäktat iväg.



Jag hann klippa gräset utan att känna att jag hade bråttom iväg någonstans. 



Det hanns med krocketspel mitt på dagen.


En stackars liten tös med halsont och feber. Jag håller mina tummar för att hon ska vakna pigg och kry imorgon. Och att storbrorsan också får vakna frisk imorgon.


Jomen det blev ju en bra dag trots sjukdomar även om det såklart var lite trist för sjuklingarna. Som tur är så har vi fantastiska grannar med en liten grabb som är lillgossens bästa kompis. De har lekt och haft roligt, varit iväg till lekparken och åkt sparkcykel, så lillgossen har haft skoj och somnade trött här i soffan när han tittade på film :).






Nu så är det snart dags att heja fram Brasilien i fotbolls-vm. Få se om jag lyckas hålla mig vaken hela matchen.

Må så gott!

Kram Jennifer

1 kommentar:

  1. Hoppas de kryar på sig snabbt! Håller med kan vara rätt skönt att bara få vara hemma med små sjuklingar så länge de inte är allt för sjuka såklart! ;)

    Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!