måndag 22 juni 2015

Smöret var flytande och osten hade smält

Så var midsommar 2015 förbi. Och vilken bra midsommarhelg vi fick! Vi packade med tält och sovsäckar i bilen och åkte till campingen i Gladtjärn vid sjön Barken där mamma och pappa har sin husvagn. Mamma och pappa var där och en av mina småbröder och tre av mina småsystrar var där. På själva midsommarafton så kom vi fram och fick upp tältet lagom tills det var dags att gå iväg till hembygdsgården för dans runt majstången.


Söta kusinerna.

Det där med dans verkar kidsen tycka vara överskattat men vi vuxna hade skoj ;). Till och med äldste grabben vågade sig till majstången och dansade, tack vare att syrrans sambo drog med honom :).

Fiskdamm var mer uppskattat än dans.

Regnet hängde i luften men vi klarade oss från det både under dansen och när vi åt.


Lilltösen fick en otroligt vacker krans som brorsans sambo gjorde.

Jordgubbar och grädde, ett måste till midsommar.

Kidsen sov gott i tältet. Själv fick jag som vanligt när jag tältar lov att gå iväg och kissa mitt i natten.


Frukost fick vi oss i alla fall i tältet på midsommardagen. Det var värre på söndagen, barnen satt hungriga och väntade på frukost. Men när jag ska ta fram smör och mjölk från kylboxen så känner jag att jag har lyckats slå på värme istället för kyla så smöret var flytande och osten hade smält. Tur då att mamma och pappa var där så vi fick frukost i deras husvagn.


Fotbollsspelande blev det, yatzy och Fia med knuff också.


Det blev lite blått på himlen på midsommardagen och då ville kidsen självklart bada.


Ja som sagt, en otroligt bra midsommar fick vi. Och jag känner mig så glad och tacksam att jag kan få ha det så bra och med så härliga människor runt om mig.

Semesterlängtan växte sig stark efter den sköna helgen, men jag får kämpa på tre veckor till. Sen så är det dags att packa tältet igen.

Ha det gott!

Kram Jennifer



1 kommentar:

  1. Vad mysigt det låter :-) och det där med dans runt midsommarstången var inte min son intresserad av heller, däremot gillade han att plocka blommorna ;-)
    Kram på dig och ha en fin vecka.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!