söndag 7 juni 2015

Då får jag något psykiskt fel

Det får bli lite "fredag, lördag och söndag i bilder". I fredags fyllde maken år och vi väckte honom med paket och skönsång ;).




Sen gick fredagen i en rasande fart, jobb, hem och klippa gräs under lunchen, hämta barn, handla, städa, baka paj och fixa glasstårta. Sen när maken kom hem från jobbet sken solen och det var riktig sommarkänsla ute och det gick att duka upp på altanen. En riktigt mysig em/kväll blev det. Och så sent på fredagkvällen kom grabben hem från Stockholm och jag kunde pusta ut ;). Han hade haft det riktigt bra.

På lördagen var det dags för dop av makens brors yngsta barn. Och vi har fått äran att vara faddrar till honom.




 Det var ett riktigt fint dop och efteråt dukades det upp en smarrig buffé och gott fika.

Den här helgen har mina "utflyttade" systrar varit här på besök. Det är så roligt att få träffa dem och jag önskar så att vi kunde ses oftare. Efter dopet i lördags tog vi cyklarna hem till mamma och pappa och det blev gott grillat och en riktigt god efterrätt.




Det var så himla skoj att få se kusinerna, "killigan", leka och spela fotboll tillsammans. Cykelturen till och från mamma och pappa gick kanonbra, enda incidenten var en hoppande kedja på lillgossens cykel. Men efter lite pillande så var den på plats igen. Och så måste jag säga att min puls var skyhög när vi cyklade över älven. Jag vet inte varför men jag var livrädd, älven på ena sidan och motorväg på andra sidan, trots att det är räcken på båda sidor så såg jag framför mig hur någon flög ner i älven eller ut på bilvägen. Jag inser ju att det är fånigt, men ibland går det inte riktigt att styr sina tankar vettigt.

Idag var min tanke egentligen att fixa och dona här hemma. Men i fredags fick jag ett samtal från vatten- och energibolaget som vi har i stugan och de sa att vi troligen har en läcka på vattenledningen och att de stängt av vattnet. Så idag var det bara att åka till stugan och kolla läget. Jag och kidsen tog det lugnt medan maken klippte gräs och kollade om han kunde se vart läckan kan tänkas vara. Och jag säger då det, vad bortskämd man är med vatten. Vi har ju "riktigt" vatten och toalett i stugan men utan vatten så gick det ju förstås inte att använda toaletten. Och då får jag något psykiskt fel gällande kisseriet ;), vi var i stugan några timmar och inte mindre än fem gånger var jag tvungen att springa ut och kissa.




Vi lyckades äta mat mat och baka rabarberpaj utan att få någon disk. Ganska bra jobbat tycker jag. 




Träningsmässigt går det lite sisådär. Mitt knä funkar fortfarande inte att springa med. Men jag trampar på på spinningcykel och kör styrka, dock inga tunga benövingar. Men lite benövningar utan vikter blir det i alla fall. Fast nu har jag fått så himla ont i halsen så nu är det total vila som gäller. 




Ha det bra!

Kram Jennifer


1 kommentar:

  1. Såna där otäcka tankar får jag ständigt och jämt. Stressande. Kan till och med vakna upp kallsvettig mitt i natten ...
    Kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!