tisdag 16 december 2014

Blåslagen

Idag hade vi julklappsspel på jobbet. Alltså jag gillar verkligen spel och tävlingar och går in för det till 100%. Jag tänker att nu ska jag hålla mig lugn men så körs det igång och då kan jag inte hjälpa det, jag blir så ivrig och hetsig. Ja, en riktig tävlingsmänniska är jag och det fick jag lida för idag, jag är lite blåslagen efter dagens julklappsspel.




En blåslagen arm, en bula i huvudet och huvudvärk fick jag. Jag vet inte om ni kört julklapsspelet, men det är som så att i slutet på spelet så får man knycka paket från varandra om man slår en sexa med tärningen. Jag satt med ett paket, blir av med det, men när det är min tur får jag en sexa och reser mig snabbt, slänger mig över bordet för att ta tillbaka paketet. Ska sätta mig ner och märker inte att stolen inte är på plats utan sätter mig/ramlar rakt ner på golvet och slår i både huvud och arm i stolen. Gissa om mina kollegor fick sig ett gott skratt? Och jag själv skrattade så tårarna sprutade. Inte fick jag ett enda paket heller, trots min hårda satsning. Men jag fick lite tröstpris av en som fick en massa godispåsar :).




Med ett värkande huvud följde jag med lilltösen på hennes skidträning. Det var sista träningen för det här året och de träffade tomten och fick gröt och skinkmacka efter träningen. Medan de tränade så fick jag mig en skön promenad med en fin vän. Alltid gött att få promenera och snacka lite.




Nu ska jag försöka titta klart på "Julstök med Lasse Kroner".

Ha det!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Aj då! Tufft julklappsspel hos er :) Hoppas det är bättre idag. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir likadan!! Vi körde det på gamla jobbet och det är ju hur hetsigt och roligt som helst :-) Fast jag tror inte jag blivit blåslagen ;-)
    Kram kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!