onsdag 8 oktober 2014

Vägvalet

Oj vilket regnväder det var imorse. Men det fick inte stoppa mig, det blev i alla fall en liten joggingrunda. 


Mörkt och blött, ja nu är hösten här.


Dagarna går i ett. Ikväll var det dags att gå på "Vägvalet" med äldsta grabben. Det är en tillställning som de olika gymnasieprogrammen anordnar för att göra "reklam" och ge information till niondeklassarna. Tänk att min grabb ska välja gymnasie, det känns galet. Det kändes bra när vi åkte därifrån för då var han inställd på att välja natur/sam på Soltorgsskolan och det är en skola som jag gärna ser att han börjar på :).

Nu har jag suttit i soffan och svurit för mig själv över att jag ännu inte köpt någon skotork. Lillgossen berättade glatt att han hade simmat och hoppat i en stor pöl på skolgården, så både springskor och stövlar var genomblöta. 


Utan skotork blev det till att sitta med hårblås och torka skor.


Så imorgon är det jag som åker och köper en skotork men nu får det vara dags att krypa ner i sängen tror jag.

Må så gott!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Har varit ute på en runda nu på morgonen och var lycklig över att slippa regnet som gjorde mig sällskap på förra rundan!:) Det är bra jobbat att inte strunta i det bara för att det regnar!
    Spännande med gymnasieval! Här valde sonen teknik och än så länge har han inte ångrat sig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. gaaaah du ger sådan inspiration att starta morgonen med en löptur.. (jag var bra ett tag) jag skyller på mannen, han jobbar em/kvällar varannan vecka nu så då blir det till att flåsa hemma på golvet men så har jag blivit lite lat med det med :-/
    Som du skrev jag får också runt 6 tim sömn... mer sömn och jag känner mig tröttare men jag blir ju trött av bara 6 tim också, det går inte ihop!

    ååå spännade med gymnasiet för honom, kul att han vet vad han vill göra!

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!