söndag 21 februari 2016

Dödens grotta

Helgen går mot sitt slut och som vanligt känner jag att den gått alldeles för fort. Vi har haft en lugn och skön helg. Vi startade den på fredagen efter jobb och skola med gofika på stan och biblioteksbesök tillsammans med vänner, en mycket bra start :).

Lördagen kickade jag igång med ett hårt spinningpass, pyramidintervaller, och det känns så himla bra i både kropp och knopp efteråt när man tagit ut sig rejält. Lilltösen startade lördagen med badkalas. Maken och äldste grabben var iväg och tittade på fotboll och på eftermiddagen fick småkidsen iväg och åka pulka med två av mina småsyrror och syrrans kille. Sen käkade vi lite middag här. Lördagen avslutades med mellomys.

Idag fick jag sovmorgon och sov gott till kl 8, men ändå så kände jag mig toktrött när jag vaknade. Blev lite piggare efter kaffe och långfrukost och vi bestämde oss för att sticka iväg på en utflykt. Kidsen hade ett ställe de ville visa mig. Dödens grotta kallar de det för, det är någon gammal byggnad i skogen ovanför Plättbacken. Så vi packade väskorna och stack iväg.


Så vackert i skogen.


 
Måste säga att jag tyckte det var lite kusligt där vid "Dödens grotta".



Efter lite korvgrillning och kisspaus för min del, alltså jag fattar inte, jag blir alltid kissnödig så fort vi är iväg på något, så promenerade vi tillbaka till Plättbacken och tog fram pulkorna. Kidsen hade turen att träffa på kompisar så de åkte för fullt och hade jätteskoj. Och jag åkte jag också, jag kommer nog aldrig växa ifrån att åka pulka, tycker det är himla skoj :).



Och vilket väder vi fick, så skönt vi hade det där i solen. Det var så skönt att jag bestämde mig för att ta en promenad hem sen istället för att hoppa in i bilen. 

Söndag innebär simskola för lillgossen, så det har vi klarat av idag också. Och det är samma visa varje gång, det protesteras vilt innan vi ska åka men väl där så ser han i alla fall ut att ha det skoj. 

Nu blir det en stund i soffan innan det är dags för sängen.

Ha det bra!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med utflykt tillsammans! Och vilket härligt vinterväder ni har!

    Ha en bra dag! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Låter som ni haft en intensiv men rolig helg. Ser vintervackert ut. Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!