torsdag 18 februari 2016

Akta så att jag inte kör på dig

Alltså nu blir det långt mellan inläggen, men jag är så galet trött. Så där trött så att jag liksom nästan tappar lusten till att göra saker, även sånt som jag egentligen gillar att göra. Och lättretlig är jag, det krävs inte mycket för att jag ska tända till. Och så ska det ju inte vara, nej skärpning på mig. Vet bara inte riktigt vad jag ska göra för att inte vara så trött, jag har sett till att sova mer, men det hjälps liksom inte. Det kan nog vara så att det är lite för mycket som snurrar i huvudet på mig. Jag skulle nog må bra av att försöka mig på meditation och komma igång med yoga igen. Jag har börjat gå på mer spinning för det funkar som en sorts meditation för mig, då bara stänger jag ute allt, blundar och bara följer musiken och "köttar på".

Och givetvis gör det gott att få vara ute i naturen med familjen. I söndags testade vi att åka skidor på ett ställe i grannstaden som vi aldrig varit vid, Stångtjärn heter det. Det fanns ett perfekt spår för barnen, det var ca 800 m runt sjön och bara lite uppförs- och nedförslut. Ja nu var det ju så att det där nedförslutet var tillräckligt mycket nedför för att jag skulle få lov att ropa till lilltösen "oj, nu kommer jag, akta så att jag inte kör på dig". Lite pinsamt, men det var så dåligt med snö bredvid spåret just där så om jag hade klivit ur spår hade det nypt till och jag skulle ha stått på näsan, så det var lättare för lilltösen som stod still att kliva åt sidan.




Och något som också gör gott för själen är när man får fina teckningar från barnen när det är alla hjärtans dag och får njuta av härlig långfrukost.





I tisdags åkte lilltösen skidor igen, då var det nämligen tävling. Hon skulle för första gången köra stafett och det ihop med en tre år äldre kille. Alltså jag tycker hon var så modig som var med. Om man får säga så, så är hon ingen supertalang på skidor men hon tycker det är skoj att åka fast jag blev lite skraj att hon skulle tycka att det var jobbigt att bli omåkt av så många. Men det var inget hon tänkte på och killen hon fick åka med (som var väldigt duktig) var så himla gullig, han hejade på och peppade henne.




Nu blir det till att lyssna på lite avslappning och sedan sova.

Ha det toppen!

Kram Jennifer



3 kommentarer:

  1. Så jobbigt att du känner dig så trött. Vila, vila och vila lite till. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Så duktig hon är lilltjejen... huvudsaken är att hon tycker det är kul! Hoppas att du kan finna motivationen och bi lite piggare.. sådan där dips tror jag att vi alla har!
    Jag var så ikke träninssugen ett tag, orkade inte eller ville inte gå till gymmet, kände att inga resultat visades så varför lägga timmar där... njöt av en vecka med promander, raska och svettiga sådana! Gymmet känns fortfarande tungt men jag tränar ihop med en kompis och då brukar jag säga ja för att få komma iväg och hoppas på att det skall kännas bättre

    Du får inte fundera på det här med lediga dagar på lovet, det går liksom inte ihop om man skall vara ledig alla lov... jag veta att det dåliga samvetet kommer men barnen får det kanon på fritids, kanske de hittar på lite annat när skolan är stängd och ev mindre barn
    Nu var äldsta hemma självutom min lediga onsdag mannnen jobbar iofs skift och låg hemma och sov vissa dagar, jag fasar för kommande sommarlov.. då blir det långa dagar och många veckor själv hemma

    ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Vad modigt av henne :-)
    Hoppas det snart vänder och du känner dig piggare. Det är verkligen inte roligt att va trött och tjurig när man inte riktigt kan förklara varför man är det.
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!