måndag 23 november 2015

Låta bli att stressa upp mig

Oj, nu var det länge sedan jag skrev något här, det har varit fullt upp. Det har varit mycket på jobbet och fullt upp hemma också. Eller kanske inte så himla fullt upp hemma egentligen men när det är mycket på jobbet så är jag så slut när jag kommer hem så då känns det som att fixa med allt det vardagliga är "fullt upp". Och nu blir jag lite lätt stressad över att det är första advent till helgen och på fredag sticker jag till Liverpool och kommer på måndag så jag måste alltså hinna få upp alla adventsgrejer innan fredag. Eller måste och måste, det är ju bara ett måste som jag skapar, fast jag vill gärna hinna med det. Men jag ska försöka låta bli att stressa upp mig, det blir aldrig bra om man stressar för mycket.

Kör lite bilder från veckan som gått.


Läxläsning 


Träning för lilltösen och perfekt att passa på att träna själv under tiden. Det är mörkt, blött och kallt nu, men imorgon lovar de att det ska finnas en slinga snö för de små så de får åka skidor : ).


Fredagsmys, det bästa som finns ;).







I lördags hade vi Thanksgivingmiddag här hemma. Mamma och pappa och flera av syskonen med sina familjer/respektive var här. Och oj vilken trevlig kväll vi hade, man blir så glad efter sådana träffar. Så ett stort tack till min kära familj! Vi spelade ett riktigt roligt spel också, men det skriver jag mer om en annan gång för jag finular på om jag ska våga visa en film : ).

Igår hade vi en riktigt härlig dag i Gyllbergen. Det var väldans kallt men så vackert! Nu hoppas jag på mer tid för sådana här utflykter och så hoppas jag på snö så att vi får åka skidor.

 
Ikväll hade lilltösen för allra första gången pianouppvisning. Och det var så roligt att få lyssna på alla duktiga barn.


Efter pianouppspelningen fick grannen med mig ut på en liten joggingrunda i kylan. Perfekt med någon som drar med en ut. Idag har jag grym träningsvärk i benen från gårdagens gympass så jag hade nog inte gått ut själv, då hade jag nog hamnat i soffan direkt : ).

Ha det gott!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Jag förstår exakt vad du menar med fullt upp, det är samma här hemma.. Det går liksom i ett jag vet inte hur många gånger jag startat ett inlägg som sen aldrig blir av ;-)
    Vad mysigt ni har det på era familjekvällar...

    Hoppas att du får det trevligt i Liverpool, ta hand om dig och tack för ditt hjärta på insta... Det är sådär lite tungt i hjärtat idag!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med att när det är fullt upp på jobbet så finns inte orken att hinna med allt. Hoppas du har det bra i Liverpool och att någon liten adventsgrej hann upp :-)
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Samma känsla här. Jag ger allt på jobbet och så kommer jag hem och blir plötsligt dödstrött. Men så är vi inne i den mörkaste tiden också. Kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!