lördag 8 augusti 2015

Fullt slagsmål

Dagarna går, en veckas semester kvar och jag erkänner att jag börjar få lite jobbångest. Men det ska jag försöka koppla bort nu. Vi har ju en hel veckas ledighet kvar, jag och småkidsen, och det ska vi njuta av till 100%. Vi har haft lugna, lata, sköna dagar i stugan. Jaja, ett och annat raseriutbrott har det blivit och kidsen har fullt slagsmål och slåss som bara den till att nästa minut vara bästa vänner.


Alltså vi har verkligen latat oss, sena och långa frukostar har det blivit. 


Och ja, kidsen har fått spela tv-spel trots sol ute så att jag har fått njuta av latte, sol och tidningar i lugn och ro.





Och en massa bad har det blivit vid vår favoritstrand i Stjärnsund. Lillgossen har lärt sig simma och lilltösen vågar hoppa från bryggan vid det djupa :).


Glass i massor och minigolf har det också blivit. De är ganska duktiga på slagskott mina små, de tar i så bollen flyger ut från banorna :).


Och ja, jag har givetvis tränat. Ingen cykling blir det när man är själv med kidsen, men det går alltid att få till träning bara man vill.


Cykelutflykter hade vi tänkt oss men de båda vuxencyklarna vi har vid stugan var utan luft i däcken och pumpen funkade inte. Men kidsen fick i alla fall cykla och jag promenera/jogga (men det mådde inte mitt knä bra av). Fast så lyckat blev det inte, lillgossens handbroms paja och det blev sura miner vid bryggan för att vi inte lyckades ta oss ut på den då den var för långt ut för att vi skulle klara att hoppa över till den.

Lite, ytterst lite, jobb har det blivit i trädgården. Plantering av några buskar och ett försök till att klippa till någon buske, men jag hade lite dåliga verktyg. Att beskära en buske med yxa var inte det bästa och lättaste, men man tager vad man haver liksom ;). Och så kom det ett så otäckt djur som en mus och skrämde mig så jag var rädd hela tiden medan jag grävde ;).


Igår kom maken till oss och det blev till att grilla marshmallows tills myggen tvingade in oss.


Idag åker vi hem. Kidsen ska hem till sin mormor och morfar och sova över. och jag, maken och äldste grabben så på kräftskiva.

Ha det toppen!

Kram Jennifer




3 kommentarer:

  1. Skönt å höra att det är fler som låter barnen va inne och leka trots sol :-)
    Mysigt ni har det!
    Jag ska tillbaka till jobbet imorgon och jag fattar inte vart de här 7½ veckorna har tagit vägen.
    Njut av er sista vecka nu!!
    Kram kram.

    SvaraRadera
  2. Njut av de där sista härliga lediga dagarna Jennifer och ha det fortsatt gott tillsammans.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!