tisdag 15 mars 2016

Vara hemma och städa eller följa med

Ligger just nu och slappar i soffan, min huvudvärk vill inte riktigt ge sig. Har haft ont till och från i några dagar. Men det ska väl ge sig snart hoppas jag, fast jag längtar redan till helgen fast det bara är tisdag.

Förra helgen försvann i ett nafs, jag förstår inte att de där helgerna ska gå så himla fort.


I fredags var det bara hur härligt väder som helst och vi hann med en fika ute på altantrappan efter jobb och skola.

På fredagkvällen var tanken att båda kidsen skulle på disco. Men lillgossen ångrade sig och stannade hemma med mig och vi passade på att mysa och titta på film.


Mysfrukost på lördagen.

Efter go'frukost på lördagen så stack jag och kidsen till Friskis och körde ett barntillåtet medelpass. Så roligt att kunna göra sådant tillsammans med barnen. Lillgossen var väl inte överförtjust att behöva följa med, men han fick välja på att vara hemma och städa eller följa med :). Men jag tror minsann han tyckte det var ganska skoj, det såg så ut på honom i alla fall.


Sen så mötte vi upp maken och äldste grabben och käkade lunch på Enelly's. Och sen så gjorde lillgossen något han aldrig gjort tidigare, han åkte hem till kompisar och sov över där. Var väl lite osäker på om han skulle våga sova över men det gick hur bra som helst. Och han själv tyckte inte det var något märkvärdigt alls, "Det är ju bara att jag ska vara där på natten också" sa han.

På söndagen fick vi äntligen titta på lite fotboll igen. Äldste grabben hade träningsmatch. Tyvärr blev det förlust och det syntes att det var första matchen för säsongen, inget höjdarspel direkt. Men så skoj att fotbollen är igång igen.




Ja sol och fotboll i söndags, men ikväll var det snö och skidor som gällde. Lilltösen körde sista tävlingen för säsongen. Och oj som hon kämpade och alla de andra barnen också, så skoj att se.





Ska ta och titta på ett avsnitt av The Killing och sen blir det bums i säng.

Ha det!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Så kul att kunna träna hela familjen tillsammans! Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej hej

    Så härligt med solen nu.. vi verkar ha något typ av varannan dag väder med sol för nu skiner solen idag :-)
    Det är underbart...
    Helgerna rusar verkligen alldeles för fort! Denna helgen åker man och äldsta på hockeycup jag bestämde mig för att vara hemma med minstingen, kan vara skönt att få känna lugnet ibland gärna en lördagskväll när minstingen somnat...
    Vad roligt för din lille att sova över, känns det bättre på fritids för honom?

    Hockeysäsongen lider mot sitt slut så då blir det fotboll för äldsta

    Hoppas att du känner dig bättre och får en härlig och solig helg
    Kram på dig

    Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!