fredag 12 januari 2018

Ny rutin

Men oj så skönt med fredag! Har bara jobbat en vecka efter en veckas ledighet men det kändes ändå välbehövligt med helg nu.

Har bestämt mig för att försöka få till en ny rutin och starta vardagsmorgnarna med yoga. Det har gått bra den här veckan men nog känns det tungt att kliva upp tidigare för att hinna med men det är så skönt när det är klart. Det känns som ett riktigt skönt sätt att väcka kroppen. Jag är fortfarande inte frisk så det känns som ett bra alternativ när jag inte kan träna ordentligt.





Jag vaknar varje morgon med halsont, jag är snuvig och har ont i bihålorna. Jag måste försöka få någon hjälp från vården nu känner jag, för det här funkar inte. Jag kan inte ha det så här, jag behöver kunna träna, jag mår inte bra av att inte kunna träna som jag vill. Visst, jag kan gå promenader och jag kan träna lite lätt men så fort jag kör ett tuffare pass så slår förkylningen tillbaks ordentligt.


Det blir mycket promenader nu och så kör jag, sonen och maken en utmaning från och med den här veckan. Vi ska i 30 dagar göra 20 armhävningar och 50 mountain climbers varje dag. 



Jag tog med mig dottern till Friskis här i veckan och körde ett Dansfusion-pass, tänker att det inte är så jätteansträngande för kroppen. Oj, oj, oj, de där höftrörelserna var inte så bara, jag försökte hänga med så gott jag kunde och jag hade faktiskt riktigt roligt! Det måste vi köra fler gånger 💃😀.

Nu är det dags att lägga undan datorn och titta på Talang med kidsen.

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!