tisdag 16 januari 2018

Istället blev det ett besök på Yoump

Jag och maken hade som förslag att åka lite längdskidor i söndags. Men kidsen röstade ner det på en gång, "vi var ju nyss i Sälen och åkte en massa skidor, vi vill inte". Så istället blev det ett besök på Yoump.







Det var trötta och svettiga barn vi fick med oss hem 😀.


Funderade på att dra iväg själv och åka lite skidor men eftersom det blev först på em så valde jag promenad istället, jag tycker inte att det är så roligt att åka skidor i mörkret.


Det var i alla fall ljust när jag började gå.


Igår ringde de från skolan strax efter lunch, lillgrabben hade ramlat och slagit i bakhuvudet i backen och hade ont i huvudet och mådde illa. Det var bara till att åka och hämta honom. Vi åkte hem så han fick ligga och vila i soffan för att se hur det utvecklades. Han hade ont men illamåendet blev lite bättre. Jag ringde sjukvårdsupplysningen för jag tänkte att det nog ändå var bäst om vi fick åka till sjukhuset med honom. Men sköterskan tyckte inte vi behövde åka in men jag skulle hålla koll på honom och om han spydde skulle vi åka in på en gång. Och så skulle vi ha koll på honom under natten och väcka honom ibland för att se att allt var ok. Det är läskigt när de slår sig i huvudet tycker jag, det är så svårt att veta hur allvarligt det är. Men han var vid medvetande hela tiden och han kunde tala om vad som hade hänt. Vi har varit hemma och tagit det lugnt idag, han har fortfarande väldigt ont i huvudet och är lite tröttare än normalt så vi får se om det blir en vilodag imorgon också.

För mig blev det yoga igår morse och på kvällen körde jag att lätt pass på spinningcykeln. Och så kör vi på med utmaningen, fast nu måste såklart lillgrabben vila från den några dagar.


Yoga även imorse, behövde dock inte gå upp fullt lika tidigt eftersom jag skulle vara hemma med lillgrabben.

Som vanligt blir det till att spela spel när det vabbas.


Min hud blir alltid så himla torr på vintern. Jag beställde en ansiktsmask som kom i postlådan idag så nu ska jag till att testa den få se om den kan hjälpa. Jag klickade även hem en färgad dagcreme, få se om den är bra, är galet blek just nu så det kan vara skönt att få lite färg i ansiktet.


Nu har jag äntligen lyckats få kidsen i säng så nu ska jag titta på Riviera. Såg första avsnittet förra veckan, tyckte väl inte att den var superbra men tänkte ge den en chans till.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!