lördag 13 januari 2018

Gissa om jag blev sugen

Det är inte ofta det händer nu för tiden men imorse blev det nybakat bröd till frukost. Gjorde ordning degen igår kväll och så fick den kalljäsa under natten så imorse var det bara att klicka upp på plåten och slänga in i ugnen, perfekt.

Nog är det bra gott med nybakat bröd till frukost.
Sonen hade tid hos tandläkaren kl 9 imorse, känns som att de har en lång kö de måste jobba bort när man får tid en lördag morgon. Maken gick dit med grabben och jag passade på att åka till Friskis och köra lite på crosstrainer där. Jag känner mig lite less på att ut och gå promenader nu och jag saknar träningen på Friskis så även att jag inte gillar att köra crosstrainer så kändes det som ett bra val. Och jag har faktiskt börjat tycka bättre om den där crosstrainern nu, har man lite bra musik i lurarna och försöker försvinna in i sig själv så funkar det helt ok. Men gissa om jag blev sugen på att köra bänkpress och de övriga övningarna som jag brukar köra i mitt baspass med skivstång. Eller riva av ett kettelbellpass. Hoppas, hoppas att jag snart är på banan igen och kan träna lite tuffa pass igen.



Trots att det bara blev lätt träning så hade jag ändå en skön känsla i kroppen efter en timme på Friskis. 

Det blev lite mer bakning sen eftersom mamma och pappa kom hem på lite fika på em. Jag har just nu godisförbud i 2 mån eftersom det blev lite väl mycket godis under julen. Jag vet inte hur tusan jag ska klara mig utan godis i två månader, men jag ska göra ett försök. Och så får man ju vara lite smart, jag bakade chokladmaränger, det är ju inte godis så det får jag ju äta 😉. 


Maränger på g.


Har precis ätit alldeles för mycket potatisgratäng och fläskfilé så nu är jag sådär obehagligt mätt. Men snart finns det nog plats i magen för lite popcorn 😉. Nu ska vi bänka oss i soffan och titta på Gladiatorerna. Sonen har två kompisar som nattgäster här så får se hur bra det kommer gå att titta, har en känsla av att det kommer bli ganska stimmigt 😀.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!