onsdag 1 juni 2016

Tjuv och polis

Oj, oj, det är redan juni, vad hände med maj?!? Jag är hemma och vabbar idag med en liten gosse som inte är på topp. Efter att ha spelat spel och gjort svärd så fick han sätta sig lite framför teven och jag tar en kopp kaffe på altanen.


Alltså, Tjuv och polis, jag avskyr det spelet, men det är alltid det som ska spelas när det vabbas, jag föreslår en massa andra spel, men nej, inget annat duger. Idag bläddrade jag i en tidning samtidigt för att uthärda och tänkte att han kanske tycker det är tråkigt, men nej då, det brydde han sig inte i (vet att det inte är så schysst, men men).

Maj liksom bara kom och gick, vet inte var tiden tog vägen. Kör en liten bildbomb från den gångna månaden.




Hade en fantastisk helg med fina kompisar i den Värmländska skogen. En riktig "ladda-batterierna-helg". 


Det har varit fotbollscup för lilltösen. Det är så skoj att se dem spela och hon har verkligen utvecklats och är betydligt tuffare på planen nu. Fast lite mer jävlar-anamma ska jag försöka få i henne ;). 
Alla tycker ju inte att det är jätteskoj att titta på fotboll. Tur då att det blev en låg paus så det kunde bli lite lek och glass också.

En hel helg med dansuppvisning har det också varit. 

Jag har hittat ett kanonbra ställe att träna med barnen, de får cykla och jag springer. Här fick jag faktiskt med mig maken också :). Perfekt att kunna göra sådant tillsammans. Och lite extra träning för mig när kidsen behövde få lite puff i ryggen i uppförsbackarna.

Mysfrukostar och mat ute på altanen har det också blivit.




En del cykling har det blivit, jag gillar det mer och mer, det är så härligt att susa fram (fast när det går tungt och den där satans blåsten hela tiden ger motvind är det inte så himla härligt, då får jag ibland lust att slänga cykeln i diket och gå hem ;)). 
En massa annan träning har det också blivit, det finns många bra tips på övningar på Pinterest. Och de där gummibanden som jag har ogillat tycker jag betydligt bättre om nu, så smidigt att träna med dem.

Jaha, det var maj i bilder det. Har förresten testat en grej som jag aldrig tidigare gjort. Vi hade en aktivitet med min nya avdelning på jobbet, lerduveskytte. Men fy fasen vad jag var kass på det. Vi hade 25 skott var och jag  lyckades inte pricka en enda duva. Tur att jag är ny i gruppen och inte riktigt ville visa mina känslor, annars hade jag slängt bössan i backen och gått därifrån ;). 

Trots att jag valde automatgeväret så blev jag blå på armen, jag undrar jag hur jag skulle sett ut om jag tog det andra geväret?!.

Snart dags att hämta lilltösen från skolan.

Ha det bra!

Kram Jennifer


2 kommentarer:

  1. Krya på er. Inget kul att vara sjuk nu. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Usch för att bli sjuk i denna värmen :-(
    Hehe jag verkligen avskyr det spelet jag med, och jag "råkade" slänga/skänka bort det för något år sen... Ooops! :-)

    Jag har också tappat lite med bloggen, jag vill gärna
    Skriva och jag vet inte hur många ggr jag börjat men så händer något annat och sen plötsligt har det gått 3 dagar ;-)
    Idag har jag varit ledig och dagen bara försvann... Lite trädgårdssysslor blev det

    Vilka härliga bilder du visar från Maj... Maj försvann fort väldigt fort
    Sådana här ljumna kvällar längtar jag ihjäl mig efter semestern... Känns som en evighet till v29

    Krya på lillkillen
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!