onsdag 8 juni 2016

Festligheter

Den här veckan blev det bara två dagars jobb, riktigt skönt. Imorgon är det skolavslutning för kidsen så jag bestämde mig för att ta ledigt och på fredag tar min yngsta lillasyster studenten så då tar jag också ledigt. Känns riktigt gött för nu har den där semesterlängtan verkligen slagit till. Tror nog den senaste långledigheten och finvädret bidrog till det :).



Så gött att träna ute i solen.



I fredags var vi ett gäng kollegor som hade lite grillfest. En pensionär skulle tackas av och en som slutar jobba med oss. Det blev en kanontrevlig kväll med öl och gott grillat. 

På lördagen fortsatte vi med festligheter, då var det grillning hos mamma och pappa. Efter en massa god mat blev det en tuff brännbollsmatch, jag tänker inte nämna hur det gick för mitt lag ;).



Och även söndagen bjöd på festligheter. Då fyllde käre maken år och det måste man ju såklart fira. 

Poolen fylldes och fast det bara var 15 grader så hoppade kidsen i.


Nationaldagen bjöd också på härligt väder. Då passade vi på att ta en fika i vackra Frostbrunnsdalen med fina vänner.


Jag åt en grymt god, glutenfri, citronkladdkaka med blåbärsmousse. Lillgossen blev dock missnöjd med sitt val. Han valde en bulle och den var såååå liten tyckte han :).


Just nu känns kroppen tung och seg och varje träningspass känns nästan som en pina. Men då är det tur att man har en granne som släpar med en ut. Igår körde vi en kort joggingrunda och så lite styrka på det. Och hur jobbigt det än känns före och under passet så är det alltid så himla skönt efteråt. 

Idag var jag nära att hoppa över träningen. Men så fick jag ett nytt nummer av toppHÄLSA i brevlådan och bläddrade lite i den och blev peppad av Magdalena Kowalczyk att testa hennes "no excuse vardagsfys". 20 armhävningar, 30 sit ups, 40 djupa benböj, repetera minst 5 gånger. Ett kort men intensivt pass, perfekt när man har ont om tid. Jag körde det samtidigt som jag tittade på Biggest Looser. 



Men nu är det dags att ta en dusch och sen krypa ner i sängen.

Ha det!

Kram Jennifer

1 kommentar:

Tack fina för din kommentar!