torsdag 16 februari 2017

Högen byggs på

Vab igen, den här gången är det lilltjejen som är sjuk, halsont och öronvärk. Äldste grabben har streptokocker så jag är lite orolig över att det är det hon åkt på nu, men än så länge ser halsen inte så eländig ut. Jag försöker passa på att vila själv också, hade dumt nog ångest över att jag inte kunde jobba idag då jag vet hur mycket jag har liggande på hög. Men jag vet ju att jag inte ska ha ångest över det, mina barn är så mycket viktigare än jobbet. Högen byggs på men så får det vara, jag ska inte stressa upp mig över det, allt löser sig. Jag försöker nu istället tänka att jag ska dra nytta av en vab-dag och vila upp mig själv också. 


 
En bild från helgen som var. Jag och ett par kompisar hade en riktigt fin helg i Sälen. Vi hade riktigt härliga stunder i skidspåret. Inget fokus alls på att åka fort och pressa oss utan istället fullt fokus på att bara njuta och må bra. 

 

 
 
På lördagen blev det en tur upp på fjället och gulaschsoppa i Hemfjällsstugan, så mysigt! Turen ner var dock lite läskig då det är så mycket nerför och första delen var ospårad också. Men ner kom vi även om jag och ena kompisen stod och tvekade ovanför några backar :). Vi var inte ensam om att tycka det var läskigt, det kom en man som också stannade ovanför ena backen och sa "det här är ju livsfarligt!", precis vad jag tänkte :). 

 
Alltså vintern kan vara så vacker.

 

Kan säga att jag hade inte den minsta lust att lämna det vackra vinterlandskapet. 

Snart dags att köra igång med lite lunch.

Kram Jennifer


1 kommentar:

  1. Svårt det där att va hemma utan att få dåligt samvete för jobbet, men jag tycker ändå att jag blivit bättre med åren att tänka att W ät det viktigaste. Peppar peppar är han inte så ofta sjuk så det kanske är därför jag klarar det ;-)

    Härliga vinterbilder du lägger ut. Här är all snö så gott som borta men vi har fin is på sjön så det har blivit en del skridskor och promenader där :-)

    Kram på dig.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!