söndag 1 mars 2015

London, Tjejvasan, Femmilen

Förra helgen var vi i London och hälsade på makens kusin och hans familj. Det var faktiskt första gången jag var i London. Vi var där fredag-måndag och det blev en väldigt intensiv men rolig helg. Tiden går så fort när man är iväg sådär. Man vill se mycket och så vill man ju umgås med dem man hälsar på. Fredagen och måndagen blev i princip bara resdagar så det var lördagen och söndagen som vi hade på oss att göra saker. Visar lite bilder från mobilen, har inte orkat fixa några kamerabilder.


Första dagen blev det London Eye. Häftig utsikt, men rakarns så högt det var.

Så blev det även lite shopping, Nikeskor till äldste grabben och lite leksaker till kidsen.

Sockervadd är alltid gott och skoj med dubbeldäckarna :).


På söndagen blev det Sience museum med en massa roliga experiment. Och lite allmänt strosande.

Det var lite kallt och regnigt så det blev till att åka mycket tunnelbana.

London var en mycket trevlig stad och det var roligt att få träffa makens kusin och hans familj. Jag hoppas att vi snart får träffa dem igen.

Den här helgen har det varit skidor för hela slanten. Igår åkte jag tjejvasan och idag var vi i Falun och tittade på femmilen.



Jag var ruskigt nervös. Det började inte så bra, redan efter ca 1 km kände jag att jag inte hade fäste, kunde inte alls diagonala. Stannade och försökte smeta på valla men det gick inget vidare. På två ställen hade de vallaservice och på bägge ställena behövde jag hjälp. Annars så var det jätteskoj, men spåren var mjuka och sladdriga, på vissa ställen obefintliga. I nerförsbackarna var det bara is och snövallar så där blev det köer. Nästa år tänker vi testa Halvvasan och då vill jag vara bättre tränad så jag kan åka lite fortare.




Johan lyckades ju tyvärr inte ta guldet trots våra hejarop, men ett brons är grymt bra det också. Det var en riktigt rolig dag och en fantastisk stämning.

Men nu är det hög tid att sova.

Ha det!

Kram Jennifer

1 kommentar:

  1. Så kul med London, härligt med lite miljöombyte och andra tankar <3
    Grymt jobbat med tjejvasan! Själv har jag aldrig stått på ett par längskidor...

    Kram
    Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!